Civilizált teherhordó
2005.07.14. 10:05
Inkább hobbijárműnek, semmint teherhordónak szánja a Nissan vadonatúj, kényelmes és gyors pick-upját, a Navarát.
Navara eddig is létezett a Nissan kínálatában, így nevezték a pick-up néhány apróbb külső változtatással és kényelmi extrával finomított változatát. Az új Navara azonban lényegi eltéréseket mutat a pick-uptól, amelynek gyártása zavartalanul folytatódik tovább – a típust valóban munkára használók vélhetően nagy-nagy örömére. Az új Navara azonban inkább a márka egyik terepjárójához, a Pathfinderhez áll közelebb. Ám alváza még annál is hosszabb, így a tengelytáv óriásira, 3,2 méteresre nőtt.
 |
 |
Méreteit tekintve akár amerikai rokonaival is versenyre kelhet az új Navara. Hossza meghaladja az öt, tengelytávja a három métert, tömege meghaladja a két tonnát |
Elfogadható kényelműek a hátsó ülések és a térkínálat is nagy. A háttámlák le-, az ülőlapok felhajthatók |
De hosszabb az egész jármű is, a teljes jármű hosszúsága egy arasznyival felülmúlja az öt métert. Lényeges is a méret, hiszen ezen a távon a duplakabinos kivitelnél tágas, öt személy valóban kényelmes utaztatására alkalmas négyajtós kabin elhelyezésére nyílt mód, és még egy jókora, csaknem másfél méter hosszú (148,7 cm) és még a kerékjáratok között is több mint egy méter széles (113 cm) rakteret sikerült kialakítani. Ez utóbbit azonban nem annyira cementeszsákok, homok és más teher fuvarozására szánták elsősorban, hanem hobbieszközök – Quadok, kerékpárok, vagy éppen jet-ski – szállítására. Ez a szerepváltás azonban nem a raktér tulajdonságaiból következik, hanem az utastér kialakításából és az egész jármű stílusából. A pick-upok többségéhez képest a finom anyagokból kialakított, elegáns, kívánságra kétzónás légkondicionálóval, navigációs rendszerrel, csúcs hifivel berendezett utastérbe ugyan ki lépne be meszes talpú bakancsban?
 |
 | Inkább terepjárókat, semmint pick-upokat idéz az utastér, amelybe kétzónás légkondicionáló, kormányról irányítható CD-s rádió és navigációs rendszer is rendelhető. A hatfokozatú kézi sebességváltó alternatívája az ötfokozatú automatikus szerkezet
De a Navara nemcsak úgy néz ki belül, mint egy személyautó, hanem úgy is megy. Igaz, rugózása továbbra is kemény kissé, de hatfokozatú kézi sebességváltóval mért 11,4 másodperces 0-ról 100 km/órára való gyorsulása, 170 km/órás végsebessége önmagáért beszél.
A duplakabinos mellett King Cab változat is készül a Navarából. A pick-upos hagyományoknak megfelelően ennek utastere szűkebb, a második sorban található lehajtható hátsó ülések inkább csak rövidebb távú utazásokra alkalmasak. Cserébe viszont méretesebb a plató. Szélessége természetesen ugyanakkora, mint a duplakabinosé, hosszúsága azonban 35 centiméterrel nagyobb: 186,1 cm. A King Cab terhelhetősége is nagyobb, míg a duplakabinos legfeljebb 864 kg terhet szállíthat, a King cab egyik kivitele akár 953 kilogrammot is a fedélzetére vehet.
Verzió: 2,5 dCi
Teljesítmény: 174 LE
Végsebesség: 170 km/h
Fogyasztás: 8,5 l/100 km
|